Zpět
Další
KALIM -> LYŽE -> Grossglockner '00 (2/7)

Chata Franz-Josef-Höhe

Čtvrtek 13. ledna 2000, ráno teplota -13 °C, v horní stanici lanovky poznávám objekt, pozorovaný celý týden přes Internet. Pomalu se obouvám do svých Raichlí z bazaru, s obavami, co to zase s nohama udělá. Obavy byly na místě, v neděli, když jsem je s velkou radostí sundával, zbyly po nich na památku puchýře na obou stranách kotníků a na holeních, zřejmě nastal čas na výměnu.

Pásy nasazujeme hned u auta a v 9.00 vyrážíme po Hochalpenstrasse. Tonda jako vždy vpředu, Ampér si k sedáku zapíná Kiru a ta tahá jako divá a nakonec já, s nejtěžším batohem, zbytečně plným jídla. A začínáme stoupat. Jediná změna byla cesta trochu z kopce ke Guttalu, a až tady jsem viděl, kolik nám ještě loni chybělo k tomu, abychom dojeli na Franze-Josefa. Kus. Velký kus.

Ráno
Ráno nad Guttalem.

Máme za sebou prvních 5 km. A chybí 8,7 km. Opouštíme Hochalpenstrasse a po Gletcherstrasse jdeme vstříc Glockneru. Autem před několika léty, když jsme sem jeli lézt Pallaviciniho žlab na Grossglockner, to šlo krapet rychleji. Oči se občas upíraly k chatě Franze-Josefa, která se tyčila kdesi na obzoru, pak zase zamířily na Ampéra, taženého Kirou a nakonec, kdyby mohly, by se podívaly na ten těžký batoh. V těchto chvílích si občas vzpomenu na zápis ve vrcholové knize na Galérce Malého Ganku, stálo tam: datum, vylezli jsme tu a tu cestu, Honza, Karel a Debil (batoh).

Kolem jedné hodiny jsme si udělali čaj-pauzu a snědli něco sladkého, na nic jiného nebyla chuť, a já si uvědomil, co zbytečného jídla mám na zádech. Ve 15.30 stojíme na zasněženém parkovišti u Franz-Josef-Höhe, teplota -10 °C. To nám ten den krásně utek.

Cesta
Cestou k hotelu Franz-Josefa.

V plánu bylo dorazit až na Hoffmanshütte, kde je winterraum, zimní pokoj, podle průvodce 1/2 hodiny po vrstevnici. Zrada. To platí v létě. V zimě se nedá projít tunelem v chatě, která je teď nedobytně uzavřená. Nezbývá nám, než uvěřit pánovi, který nám dole tvrdil, že musíme až dolů na ledovec a pak zase pěkně zpátky nahoru k chatě. Dnes už na to nemáme chuť, končíme tady.

Už jsme byli smířeni se spaním venku, když se nám podařilo ve stavbě nové části chaty sundat bednění okna nad schodištěm. Dolů tak 4 metry, doskok přímo na schody, a lano nemáme. Po dalším vyčerpávajícím hledání se podařilo najít i žebřík. Ještě dostat vzpouzející se Kiru po žebříku dovnitř, a je vyhráno.

Jsme tak unaveni po předešlé probdělé noci a dnešnímu dni, že sníme společně jednu bramborovou kaši a jdeme na kutě. Asi povezu hodně jídla domů.

Rossbach (1724) - Guttal - Franz-Josef-Höhe (2370), převýšení asi 660 m, délka pochodu 13,7 km, 9.00 - 15.30 klidného postupu na lyžích