Zpět
Další
KALIM -> LYŽE -> Grossglockner '00 (3/7)

Chata Hofmannshütte

Pátek 14. ledna 2000, je moc pěkné ráno, 13 hodin spánku nás povzbudilo a tak po lehké snídani vyrážíme na ledovec. Poprvé nasazujeme mačky a za chvíli jsme dole. Musíme konstatovat jasnou věc, že lyže na zádech jsou nesrovnatelně těžší než na nohách. Tady na ledovci se Kira dostává do svého živlu, dostává volnost, už nemusí táhnout a nikdo ji nehlídá. Jedeme kousek po ledovci a za chvíli jsme pod chatou. Teď už nám k ní zbývá jen kousíček. Trval nám 1,5 hodiny.

Před námi je dosti prudký svah, a tak nezbývá, než lyže opět přivázat na batoh a tuto ztěžklou příšeru tahat nahoru. Kira byla opět zapřažená, Ampérovi docházejí síly a při častých přestávkách Kira vyvádí a na Ampéra štěká jako divá, chce jít dále, nahoru, za Tondou, kterého vidí před sebou. Chudák Ampér, ani ho nenechá v klidu vydechnout. Tonda vymyslel rytmus, 50 kroků a pauza, více to opravdu nejde. A jsme za chvíli doma. Hoffmanshütte, 2 444 m n.m., od Franze-Josefa nám to trvalo 2,5 hodiny, asi bychom to včera došli, ale nebyla by to žádná pohodička.

Poledne
Poledne před Hoffmanshütte.

Chata je zavřená, ale je tady winterraum, zimní pokoj, několik postelí s dekami, stůl a židle. Hned vyrábíme vodu, stačí naházet sníh na černou střechu a dát ešus pod okap. Vodovod funguje bezvadně, má nicméně jednu chybu, jede jen pod slunkem. Odpoledne jsme šli na lyže a zapomněli ešus pod vodovodem a z vody zbyl jen led.

Tonda se nás snaží přesvědčit, abychom šli dále, na další chatu, nám se ale už moc nechce a tak nakonec jen vyrážíme bez batohů prozkoumat okolí, a trochu si zalyžovat. Byla to chyba, měli jsme poslechnout, pokud sem ještě někdy pojedeme, půjdeme určitě dále.

Bivak
Zimní pokoj v Hoffmanshütte a naše jídlo.

Večer se překonáváme, snědli jsme dohromady dvě bramborové kaše, do kterých jsme dali v rámci likvidování zásob, vše, co se dalo, od česneku, cibule, lunche až po škvarky. Po večeři nastává velké trápení. Jelikož je dosti zima, sice chvíli hrajeme karty, ale brzy toho necháváme, tak jdeme do spacáků. Zkuste ale dvakráte po sobě jít spát v 18:30! V půl osmé jsme zase všichni na nohou a snažíme se aspoň trochu unavit chůzí na záchod. Nejde a nejde usnout.